پایان عملیات جستجو در معدن طبس | پیکر ۱۰ معدنچی دیگر کشف شد.-راهبرد معاصر
قیمت جدید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ + جدول قیمت سکه، طلا، طلای دست دوم و نقره امروز جمعه ۶ مهر ماه ۱۴۰۳ رئیس سابق اطلاعات سپاه: تنها یک سوم پیجر‌های آلوده وارد لبنان شده بود | دیدار با آمریکا بدون قدرت داخلی به نتیجه‌ای نخواهد رسید نظرسنجی جدید: هریس در چند ایالت سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفت وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور | تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه اعلام رقم درآمد‌های نفتی ایران | میزان افزایش چقدر است؟ چند نفر در ایران به بیماری تب دنگی مبتلا شدند؟ عربستان سعودی از ایجاد ائتلافی برای تشکیل کشور فلسطین خبر داد رافائل گروسی: فقط اسم برجام باقی مانده | باید به نسخه‌ای به روز شده از توافق قبلی دست یابیم قیمت جدید شیر ۱۸ هزار تومان اعلام شد هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۷/۶ | باران و رگبار در اغلب نقاط کشور پایان عملیات جستجو در معدن طبس | پیکر ۱۰ معدنچی دیگر کشف شد. یک فرمانده دیگر حزب الله لبنان به شهادت رسید + عکس «چمران-۱» با موفقیت ماموریت اثبات مانور مداری را اجرا کرد + فیلم یمن، تل‌آویو را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد

پایان عملیات جستجو در معدن طبس | پیکر ۱۰ معدنچی دیگر کشف شد.

عملیات جست‌وجو ۴ روزه برای یافتن پیکر معدنچیان قربانی در معدن طبس ساعت ۵ صبح امروز به پایان رسید و پیکر ۱۰ معدنچی دیگر کشف شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 27
کد خبر: ۲۵۸۴۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ حادثه انفجار معدن طبس، حدود ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور به دلیل انتشار گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ طبس اتفاق افتاد و ده‌ها معدنچی در آنجا گرفتار و شمار زیادی نیز مصدوم شدند.

از دقایقی پس از وقوع حادثه، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آغاز شد و اعضای تیم جست‌وجو ساعت به ساعت پیکر تک‌تک قربانیان را از معدن بیرون می‌کشیدند.

خبر‌های رسیده تا عصر دیروز (سه‌شنبه) از طبس از کشف ۳۹ پیکر حکایت دارد و شواهد نشان می‌دهد پیکر ۱۰ معدنچی دیگر همچنان در محل حادثه باقی مانده است. در این حال مسئولان آمار ۴۹ فوتی را اعلام کردند، با این وجود جستجو تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و پیش بینی می‌شد که عملیات خارج کردن اجساد معدنچیان از معدن تا شامگاه سه‌شنبه پایان یابد، اما اینگونه شد و جست و جو‌ها ادامه پیدا کرد.

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این‌باره گفت: از روز دوشنبه تیم‌های تخصصی مشغول تخلیه گاز متان در تونل‌ها هستند و بر همین اساس امدادگران در تلاش بودند تا شامگاه سه‌شنبه عملیات را به اتمام برسانند.

وی افزود: با وجود اینکه همه افرادی که در معدن گرفتار شده‌اند فوتی محسوب می‌شوند. اما جست و جو آواربرداری همچنان ادامه داشت. این عملیات بعد از پیدا شدن آخرین جسد در ساعت ۵ صبح به اتمام رسید و آخرین نفر نیز از تونل و زیر آوار بیرون آمد./ همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده